تپش فارما سافت برای قلب داروخانه هوشمند

نرم افزار داروخانه فارما سافت

آنچه در این مطلب می‌خوانید :

نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارما سافت اعجازی در مدیریت داروخانه به شیوه‌ای نوین و هوشمند ایجاد نموده است. به عبارتی دیگر مجموعه‌ای جامع از پارامترهای مختلف را درهم ادغام کرده و یک سیستم تمام عیار را برای شما فراهم نموده ایم. با قابلیت های بی نظیر این ماشین همه کاره هوشمند بیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوه استفاده از نرم‌افزار داروخانه فارما سافت برای بهبود کارایی داروخانه

قبل از استفاده بهینه از نرم‌افزار داروخانه، لازم است اقدامات زیر را در جهت بهبود کارایی نرم افزار به عنوان مدیر یا اپراتور فرا گیرید:

برنامه‌ریزی کلیه فرآیند‌ها قبل از شروع به کار الزامی است

قبل از شروع به استفاده از نرم‌افزار داروخانه، لازم است برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید. این برنامه‌ریزی باید شامل بررسی نیاز‌های داروخانه، تحلیل موجودی دارو‌ها و نیاز‌های مشتریان باشد.

 یک داروخانه قرار است چه محصولاتی بفروشد؟ بر اساس نوع دارو و محصولات لازم است موارد را تفکیک نمایید و در سیستم وارد کنید.

 و یا به طور مثال برای یک داروخانه تازه تأسیس قرار است از چه برند‌هایی مکمل های ورزشی و تقویتی تهیه شود و در داروخانه شما به فروش برسد؟ و یا فرض می‌کنیم شما می‌خواهید صرفاً از دو برند معروف تونرها و آبرسان های پوست را سفارش دهید. نیاز سنجی در این مرحله اهمیت ویژه‌ای دارد.

به پرسنل نحوه کار با نرم‌افزار را آموزش دهید

 یکی از عوامل مهم برای استفاده بهینه از نرم‌افزار داروخانه فارما سافت، آموزش به کلیه پرسنل داروخانه است. بدین منظور، باید اطمینان حاصل کنید که همه پرسنل داروخانه، از قابلیت‌ها و عملکرد‌های نرم‌افزار داروخانه فارما سافت آگاهی دارند.

مدیریت موجودی

با استفاده از فارما سافت، می‌توانید از موجودی دارو‌های خود مطلع شوید. این امر باعث می‌شود تا برای همیشه دارو‌های لازم در دسترس باشد و نیاز‌های مشتریان به بهترین شکل ممکن برآورده شود. امکان دریافت آنی موجودی داروها در دسترس است.

آگاهی یافتن از اطلاعات دقیق محصولات و دارو‌ها

نرم افزار داروخانه فارما سافت دارای مدیریت منحصر به فردی است.

 استفاده از نرم‌افزار داروخانه فارما سافت، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق تری از محصولات به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا دارو‌هایی که منقضی شده‌اند یا تغییر کیفیت داده‌اند را به مشتریان ندهید. مرتب سازی داروها داخل سیستم بر اساس دسته بندی و انواع شکل می گیرد.

استفاده از ابزار‌های موجود در نرم‌افزار داروخانه فارما سافت

 برای بهبود کارایی داروخانه خود، می‌توانید از ابزار‌های موجود در نرم‌افزار داروخانه استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از قابلیت پیش‌بینی نیاز‌های مشتریان، نظارت بر فرآیند تحویل دارو و نظارت بر اطلاعات پزشکان استفاده کنید.

پشتیبانی و به‌روزرسانی

 برای استفاده بهینه از نرم‌افزار داروخانه فارما سافت، باید همیشه آن را به‌روزرسانی کنید و در صورت نیاز، از پشتیبانی مناسب بهره ببرید. بروز‌رسانی‌ها به صورت خودکار و با اتصال به اینترنت انجام می‌شوند. با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید کارایی نرم‌افزار و عملکرد داروخانه خود را بهبود بخشید.

چگونه نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارماسافت به بهینه‌سازی فرآیند‌های داخلی داروخانه شما کمک می‌کند؟

وقتی که کاری به هوشمند‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود، انتظار می‌رود که منافعی را برای مدیران در پی داشته باشد. اما فارما سافت می‌تواند به طرق زیر به بهبود فرآیند‌های داخلی داروخانه کمک کند.

 مدیریت موجودی

مدیریت موجودی در فارما سافت

به کمک از نرم‌افزار مدیریت داروخانه هوشمند فارماسافت، می‌توانید به بهترین شکل ممکن موجودی دارو‌های خود را مدیریت کنید. به‌این ترتیب، داروخانه شما همیشه به دارو‌های لازم دسترسی خواهد داشت و می‌تواند به نیاز‌های مشتریان به بهترین شکل پاسخ دهد. وقتی که دارویی به اتمام می‌رسد به صورت لحظه‌ای در سیستم قابل نمایش است و می‌توانید در همان لحظه مجدداً از شرکت دارویی سفارش دارو دهید و موجودی داروی مورد نظر را شارژ کنید.

 افزایش سرعت فرآیند‌ها

 با استفاده از نرم‌افزار داروخانه، فرآیند‌های داخلی داروخانه شما بهبود می‌یابد و روند سرعت اجرای کار افزایش می‌یابد. برای مثال، با استفاده از قابلیت‌های پیش‌بینی نیاز‌های مشتریان، به سرعت می‌توانید دارو‌های لازم را تهیه کرده و به مشتریان خود تحویل دهید.

 کاهش هزینه‌ها

 با استفاده از نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارما سافت، می‌توانید هزینه‌های داروخانه خود را تا حد زیادی کاهش دهید. برای مثال، با بهبود مدیریت موجودی، می‌توانید دارو‌هایی که کمتر متقاضی دارند را در حجم کمتر خریداری کنید و در نتیجه هزینه‌های خود را کاهش دهید.

 بهبود ارتباط با مشتریان

با فارما سافت، می‌توانید روند ارتباط با مشتریان خود را بهبود بخشید و ارتباط متقابلی داشته باشید. به طور مثال، با ارائه خدماتی مانند ارسال پیامک جشنواره فروش فوق العاده برای خرید برخی مکمل ها، می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید که به خدماتشان اهمیت می‌دهید.

 بهبود دقت و کیفیت

با این نرم افزارهوشمند همه کاره، می‌توانید دقت و کیفیت خدمات خود را بهبود بخشید. برای مثال، می‌توانید با دقت هرچه تمام‌تر بررسی کنید که کدام دارو‌ها بیشترین تقاضا را دارند و به موجودی داروخانه خود نسبت به این تقاضای زیاد، واکنش نشان دهید. دارویی که بیشترین فروش را در طول روز داشته باشد، طبیعتا باید روزانه شارژ شود.

مدیریت بیماران بر اساس بیمه مکمل و بیمه پایه

همانطور که می‌دانید شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی در کشور مدیریت درمان را بر عهده دارند. بیمه‌هایی همچون: سلامت، تأمین اجتماعی، روستاییان و عشایر، نیرو‌های مسلح و ارگان‌های دولتی که دفترچه بیمه جداگانه‌ای را به افراد تحت پوشش خود اختصاص می‌دهند. همچنین بیمه‌های خصوصی در کشور مدیریت بیمه‌های تکمیلی یا مکمل افراد تحت پوشش خود را بر عهده دارند.

بسیاری از داروخانه‌ها با این بیمه‌ها طرف قرارداد هستند و تعرفه دارو بر اساس نرخی که بیمه‌های مکمل و پایه تدوین نموده‌اند، برنامه‌ریزی و کنترل می‌شود. البته بخشی از قیمت دارو‌ها به صورت آزاد ماسبه خواهد شد.

کلیه این روند را شما می‌توانید برای هر دارو در فارما سافت مشاهده کنید. در فاکتوری که به بیماران و مشتریان ارائه می‌شود، تمامی این موارد به صورت جداگانه لیست شده‌اند و بیمار می‌تواند آن‌ها را مشاهده نماید. به عبارت دیگر محاسبات قیمت دارو به صورت خودکار و برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.

حسابداری و انبارداری هوشمند در فارما سافت

حسابداری و انبارداری هوشمند در فارماسافت

به عنوان یک مدیر می‌توانید بر تمامی قسمت‌های نرم‌افزار دسترسی داشته باشید و یا برای نیرو‌های زیر دست محدودیت در استفاده از نرم افزار را تعیین نمایید. به طور مثال دسترسی به کلیه فرآیند‌های پرداخت متعلق به حسابدار ارشد داروخانه باشد و نیرو‌های کمک حسابدار به آن بخش دسترسی نداشته باشند. مثلا در چه ساعتی دارویی خاص وارد انبار شده و در چه تاریخی در سیستم ثبت شده است و یا چند نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و یا از بیمه‌های دیگر از داروخانه شما دارو خریده‌اند.

جمع‌بندی

با فارما سافت دیگر نیاز به هیچ نرم‌افزار جانبی دیگری نخواهید داشت. محیط داخلی برنامه بسیار کاربر پسند طراحی شده است، به گونه‌ای که همه افراد می‌توانند با آن کار کنند و به قسمت‌های مختلف آن دسترسی داشته باشند. بخش حسابداری، انبارداری هوشمند، مدیریت ارتباط با مشتری، بروز رسانی خودکار و ثبت اقلام دارویی به زیباترین شکل ممکن طراحی شده است. شما می توانید با گوشی شخصی خود کلیه فرآیندهای دریافت و پرداخت را حتی زمانی که در داروخانه حضور ندارید مشاهده کنید.

مقالات مرتبط
سبد خرید