هر آنچه که درباره نرم‌افزار مدیریت داروخانه باید بدانید!!

نرم افزار مدیریت داروخانه

آنچه در این مطلب می‌خوانید :

 امروزه هوشمندسازی در همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم به طرز چشمگیری مورد محبوبیت همگان قرار گرفته است. نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی تهیه و تولید شده‌اند که برنامه‌ریزی و مدت زمان عملکرد در انجام کار‌ها را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند. یکی از این برنامه‌ها، نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارما سافت بوده که برای پزشکان و اپراتور‌های داروخانه تهیه و طراحی شده است.

نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارما سافت چیست؟

داروخانه را با خود حمل کنید!!! شاید برایتان جالب باشد. شما می‌توانید حتی با گوشی خود به عنوان یک مدیر بر روی نحوه عملکرد فرآیند‌هایی که در داروخانه صورت می‌پذیرد نظارت داشته باشید. به طور مثال متوجه خواهید شد که دقیقاً در چه زمانی داروی مورد نظری که به اتمام رسیده بود مجدداً تهیه شده و در جای خود قرار گرفته است.

کارکردن با نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارما سافت بسیار راحت بوده و منو‌هایی که داخل نرم‌افزار طراحی شده است به گونه‌ای است که یک اپراتور ساده می‌تواند با آن کار کند.

مدیریت داروخانه به طور هوشمند با فارما سافت ممکن می شود.

ویژگی‌های نرم‌افزار داروخانه

یک نرم‌افزار داروخانه کاربر پسند باید به گونه‌ای طراحی شود که تمامی اجزاء و قسمت‌های آن قابلیت پیمایش داشته باشد.

· پیمایش آسان

اگر این نرم‌افزار چند قابلیتی است یک مدیر با هر سطح از تحصیلاتی باید بتواند با این نرم‌افزار کار کند. بگذارید برایتان مثالی بزنم: تاکنون برایتان پیش آمده است که وارد سایتی شوید و سردرگم شوید که چگونه باید عملیات پرداخت خود را انجام دهید؟

قطعاً طراحی المان‌ها به گونه‌ای بوده که کارکردن را برای کاربران بسیار سخت نموده است. اما در نرم‌افزار داروخانه ما به این اصل توجه کرده‌ایم و بعد از یک بار کار کردن شما متوجه این اصل خواهید شد.

· سرعت بالا

حتماً می‌دانید که هیچ فردی از اینکه بخواهد ساعت‌ها معطل شود تا کاری را انجام دهد و آن را به نحو احسنت به اتمام برساند، حس خوشایندی نخواهد گرفت. اما در فارما سافت ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا اپراتور بتواند در بالاترین سرعت ممکن فرآیند‌ها را به خوبی اجرا نماید.

· چند قابلیتی

دیگر نیازی به خرید جداگانه نرم‌افزار حسابداری و انبارداری نیست. ما چند نرم‌افزار با کارایی و طراحی بسیار بالایی را در یک نرم‌افزار گردآوری نمودیم. فقط کافی است به حسابدار و انباردار داروخانه دسترسی بخش مورد نظر را بدهید تا به آن حیطه مربوطه دسترسی داشته باشند. مدیر ارشد نیز می‌تواند بخش‌های زیردستی مثل انبارداری و حسابداری را مشاهده نماید.

· گرافیک کاربر پسند

رنگ‌هایی که در طراحی نرم‌افزار به کار برده می‌شود باید کاملاً هارمونی داشته باشد و اپراتور را در هنگام کار کردن آزار ندهد. انتخاب اصولی رنگ‌ها در طراحی نهایی کار قطعاً بازخورد بسیار مناسبی خواهد داشت.

· امنیت بالا

اساسی‌ترین نکته‌ای که در طراحی و ساختار نرم‌افزار باید به آن توجه شود، امنیت بالاست. یک سیستم داروخانه هوشمند نباید به سادگی هک شود و یا اطلاعات آن قابلیت پخش شدن داشته باشد. اگر نرم‌افزاری امنیت بالا نداشته باشد، بازخورد خوبی نخواهد داشت و هیچ داروخانه‌ای تمایل ندارد به عنوان یک نرم‌افزار هوشمند مدیریت داروخانه از آن استفاده کند.

 سیستم مدیریت دارو یا PMS

یک مدیر داروخانه باید به صورت روزانه از وضعیت موجودی دارو‌ها در داروخانه مطلع گردد. دارو‌هایی نیز وجود دارند که مشتریان قبلاً تقاضا نموده‌اند و در صف تقاضا قرار دارند. این قابلیت در نرم‌افزار داروخانه فارما سافت فراهم بوده و مانند یک اپراتور اداری فعال به ثبت صورت حساب‌ها، پر کردن مجدد و حذف موارد منقضی شده می‌پردازد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این نرم‌افزار جست و جوی دارو با استفاده از کد و بارکد است. البته امکان جست و جو با استفاده از نام دارو نیز فراهم می‌باشد.

سیستم مدیریت EMS

سیستم مدیریت داروخانه

برخی دارو‌ها بنا به دلایلی همچون ارسال اشتباه، آسیب دیدگی جعبه دارو، سپری شدن تاریخ انقضا باید بازگشت داده شوند. ما در فارما سافت سیستم مدیریت بازگشت دارو را طراحی نموده‌ایم. در این ماژول می‌توانید لیستی از دارو‌های بازگشت داده شده به همراه دلایل بازگشت را مشاهده نمایید. فقط کافی است شماره فاکتور کالا و یا دارویی که قصد بازگشت آن را دارید، درج نمایید و سپس به صورت خودکار دارو یا کالای مورد نظر در لیست دارو‌ها و یا کالا‌های بازگشتی قرار خواهد گرفت.

مدیریت ارتباط بهتر با مشتریان یا CRM

تاکنون برایتان پیش آمده است که از فروشگاهی خرید کنید و پس از سپری شدن چند مدت کد‌های تخفیف و یا اطلاع از جشنواره‌های فروش برایتان ارسال شود؟ در فارما سافت این قابلیت فراهم گردیده است تا شما به عنوان اپراتور یا مدیر داروخانه بتوانید به مدیریت مشتریان بپردازید. شماره همراه کلیه افرادی که از داروخانه دارو تهیه نموده‌اند در سیستم ذخیره می‌شود تا در زمان‌های خاص همچون برخی مناسبت‌ها و یا در روز تاریخ تولد فرد پیام تبریکی ارسال شود. با این کار می‌توانید مشتریان را برای خود همیشگی کنید.

ساختار و عملکرد سیستم‌های مدیریتی نرم‌افزار داروخانه

پایگاه داده فارما سافت به گونه‌ای طراحی شده است که ترکیبی از نرم‌افزار حسابداری، انبارداری و مدیریت داروخانه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ذخیره‌سازی و مدیریت دارو‌ها

این قابلیت از ویژگی‌های جالب نرم‌افزار مدیریت داروخانه فارما سافت بوده که به طور لحظه‌ای می‌توانید موجودی و عدم موجودی دارو‌ها را چک کنید. همچنین می‌توانید دارو‌هایی که در حال فاسد شدن هستند را شناسایی نمایید. به عبارت دیگر قابلیت مدیریت تاریخ انقضا در این نرم‌افزار فراهم گردیده است.

اما این کار به چه شکل ممکن است؟ در هنگام وارد کردن نام دارو‌ها و اطلاعات آن‌ها در همان لحظه می‌توان تاریخ انقضا را درج نمود. در صورتی که تاریخ انقضا به مدت زمان مشخص شده خود نزدیک شود، سیستم به طور خودکار وضعیت را به اپراتور مربوطه نمایش خواهد داد تا در ارتباط با این مسأله بهتر تصمیم‌گیری شود.

قابلیت صدور صورت حساب و فاکتور برای مشتری

 

قطعاً همه مشتریانی که تحت پوشش انواع بیمه‌های تکمیلی یا مکمل هستند، پس از خرید دارو تمایل دارند فاکتور و یا نسخه‌ای از دارو‌هایی که خریداری نموده‌اند را از مدیریت داروخانه دریافت کنند. فارما سافت این امکان را به وجود آورده است تا به طور دقیق مشاهده کنید که چه دارو‌هایی را خریده‌اید و قیمت هر دارو چقدر بوده است.

همچنین سهم بیمه پایه در محاسبه دارو‌ها لحاظ گردیده است. افرادی که تحت پوشش بیمه‌های درمانی ارگان‌های خصوصی هستند نیز می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

در این نرم‌افزار می‌توان دارو‌هایی را که به صورت آزاد فروخته می‌شوند را نیز مشخص نمود. همچنین می‌توانید در یک نمودار میزان فروش هر دارو را مشاهده نمایید.

قابلیت پشتیبان‌گیری از تاریخچه فروش

می‌توانید به صورت ماهانه لیستی از اقلام دارویی که فروخته شده است را به تفکیک هر دارو به همراه نمایش قیمت و تعداد آن را پشتیبان‌گیری نمایید.

دارو‌ها در سیستم مدیریتی داروخانه دسته‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید از دسته‌بندی‌ها به صورت جداگانه گزارش تهیه کنید. به طور مثال:

گزارش فروش دارو‌های بیماری قلب و عروق، مغز و اعصاب، عمومی، ویتأمین‌ها، مکمل‌ها و هر آنچه که دسته‌بندی نموده‌اید را مشاهده کنید.

سیستم مدیریت انبار و حسابداری هوشمند

انبارداری هوشمند داروها

سه نرم‌افزار را در یک نرم‌افزار جامع با طراحی حرفه‌ای گردآوری نمودیم. انباردار و حسابدار می‌توانند به این سیستم دسترسی داشته باشند و در بخش‌های مربوط به خود کار کنند.

قابلیت دسترسی از مقام مافوق به اپراتور‌ها صادر می‌شود و مدیر اصلی می‌تواند به کلیه بخش‌ها نظارت داشته باشد. همچنین می‌توان دسترسی‌های حوزه‌های دیگر را برای افراد خاصی محدود نمود. کمک حسابدار صرفاً می‌تواند به بخش خود دسترسی داشته باشد و حسابدار مربوطه می‌تواند قسمت مربوط به کمک حسابدار را مشاهده نماید.

با فارما سافت داروخانه را به خانه خود ببرید

به عنوان یک پزشک داروساز می‌توانید با نصب نرم‌افزار داروخانه فارما سافت در تلفن همراه هوشمند، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر شخصی خود به طور آنی و زنده از عملکرد اپراتور‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند، آگاه شوید.

حتی می‌توانید اطلاع یابید که در چه زمانی انبار مربوط به دارو‌های تخصصی حوزه قلب و عروق نیاز به دارو دارد و یا موجودی آن تکمیل شده است. مقایسه خرید‌های دارویی در فواصل زمانی مختلف و اطلاع از تغییر قیمت آن‌ها نیز می‌تواند یک برآورد کلی از وضعیت قیمت دارو‌ها را به شما نشان دهد.

مقالات مرتبط
سبد خرید